naczelnyW 2010 roku na żużlowym rynku pojawiły się nowe konstrukcje tłumików. Motywem przewodnim zmiany była unijna dyrektywa nakazująca obniżenie głośności motocykli. Producenci osiągnęli ten cel tworząc tłumiki nieprzelotowe, które od początku były przez wielu zawodników oprotestowane. W Polsce emocje związane z nowymi tłumikami były chyba największe. Gdy u nas ciągle polemizowano i protestowano, grożąc nawet bojkotem niektórych rozgrywek inni zajęli się... dopasowaniem do nowego sprzętu.

naczelnyTytularne określenie robi ostatnio karierę nie tylko w świecie polityki. Oznacza podejmowanie różnego typu działań mających na celu zminimalizowanie lub odsunięcie w czasie negatywnych skutków jakiegoś zdarzenia lub sytuacji. W takich przypadkach pojawia się zazwyczaj nowe wydarzenie, które ma skupiać uwagę „przykrywając” pozytywnym przekazem to co niewygodne. Co łączy żużel z takim działaniem?

naczelnyŚwiatło dzienne ujrzał raport z działalności Głównej Komisji Sportu Żużlowego w sezonie 2014 w tym z realizacji zadań przyjętych w planie promocyjno-marketingowym, zaprezentowanym publicznie podczas konferencji prasowej w Zakopanem w styczniu 2014 roku. Przeczytałem ów raport a potem długo nie mogłem ochłonąć z wrażenia... jak infantylny jest w swojej treści.

naczelnyPolski żużel jak wiele innych dyscyplin sportowych przestał już być tylko sportem a stał się także całkiem poważnym biznesem. I nie mam na myśli li tylko Ekstraligi, która z definicji jest zawodową ale przecież w niższych ligach pieniądz również odgrywa podstawową rolę w funkcjonowaniu każdego klubu.

naczelnyIluzja według słownika PWN to wrażenie, że się widzi coś, czego w istocie nie ma, wiara w coś lub w kogoś albo przekonanie o czymś, niemające pokrycia w rzeczywistości a także zniekształcone widzenie lub błędna interpretacja czegoś pod wpływem silnych emocji. Co wspólnego z żużlem ma to zjawisko?

 

naczelnyInspiracją do napisania tych kilku zdań stał się niedawno opublikowany komunikat biura prasowego GKSŻ z przedsięwzięciami dotyczącymi szkolenia zawartymi w planie marketingowo - wizerunkowym GKSŻ na rok 2014. Zarówno nazwa dokumentu jak i jego tematyka brzmi na tyle poważnie, że postanowiłem przyjrzeć się szczegółom.

naczelnyPolska Ekstraliga żużlowa nazywana najlepszą ligą świata ma nieustanne problemy wizerunkowe. Od lat mówi się o potrzebie wykreowania tzw marki polskiego żużla. Oczywiście ma być to pozytywny wizerunek, przyciągający widzów, telewizję i sponsorów. Póki co od lat właśnie dzieje się coś wręcz odwrotnego.

naczelnyPrzeczytałem w Internecie tekst, segregujący piszących o żużlu na zawodowców i tych co robią to za darmo czyli… grafomanów. Samo stwierdzenie niespecjalnie mnie poruszyło, bo jedni i drudzy byli, są i będą więc zauważenie ich istnienia nie jest niczym odkrywczym. Ponadto żyjemy w wolnym kraju gdzie każdy ma prawo do oceny zjawisk go otaczających. Dlaczego zatem o tym wspominam? Otóż, natknąłem się na opinię, której autor poczuł się urażony takim podziałem. Czy słusznie?

Strona 5 z 6