Dzisiaj jest 12 grudzień 2019 roku. Imieniny: Joanna, Aleksandra, Dagmara
Marek Cieślak nadal trenerem kadry. Czy to dobra decyzja?
  • Głosów: 0%
  • Głosów: 0%
Total Votes:
First Vote:
Last Vote:

SPEEDWAY.informacje z Twittera

EkstraligaTV
EkstraligaTV . @BartekZmarzlik nadal czeka na głosy w #SportowiecRoku . Jak pomóc? Kupony z "Przeglądu Sportowego”i „Faktu” do 31.12.2019, Online tiny.pl... do 31.12.2019, SMS pod numer 7371 do 3.01.2020, w treści 20. Fot. Marcin Szarejko #PGEE | #PGEEkstraliga pic.twi...
godzina 19:00 / 12.12.2019
EkstraligaTV
EkstraligaTV Bez przesady. Można planować 6 tyg. przed meczami konkretny dzień, a wcześniej 1 z 2 dni.
godzina 14:52 / 12.12.2019
EkstraligaTV
EkstraligaTV Sloty. Kiedyś planować w ogóle nie było można, bo przełożone mecze mogły odbywać się w różne dni. Obecnie #pgee ma do dyspozycji piątki i niedziele, aby nie było kolizji terminów. To duży plus.
godzina 14:22 / 12.12.2019

Powiedzieli...

Okiem naczelnego

Polskie ligi żużlowe 2019

PGE Ekstraliga
Półfinały 1.09 - 8.09
  Ziel. Góra - Wrocław 48:42, 34:56
Częstochowa - Leszno 38:52, 38:52
o 3 miejsce 15.09 - 22.09
Częstochowa - Ziel. Góra 57:33, 44:45
Finały 13.09 - 22.09
Wrocław - Leszno 43:47, 31:59

NICE 1 Liga Żużlowa
Półfinały 17/18.08 - 25.08
Tarnów - Rybnik 40:50, 36:54
Gniezno - Ostrów W. 49:40, 40:50
Finały 8.09 - 15.09
Ostrów W. - Rybnik 46:44, 41:49

2 Liga Żużlowa
Półfinały 18.08 - 25.08
Krosno - Bydgoszcz 37:53, 35:55
Opole - Poznań 49:41, 39:51
Finały 8.09 - 15.09
Poznań - Bydgoszcz 59:31, 29:61

SPEEDWAY autograf

Mikkel Michelsen: Chciałbym stanąć na podium

DSC 0002

Mikkel Michelsen rozpoczyna drugi rok startów w cyklu Speedway Euro Championship. Przed rokiem Duńczyk był blisko podium, ale ostatecznie musiał zadowolić się czwartym miejscem w klasyfikacji generalnej.

sec

Teraz myśli przede wszystkim o progresie i stawianiu kolejnych kroków na drodze do żużlowego rozwoju. Rozmawiamy o tym, co wydarzyło się w sezonie 2018 i jak to wpłynęło na zawodnika. Dyskutujemy o celach na tegoroczne rozgrywki, a także o ambitnych planach w kontekście niezbyt odległej przyszłości.

Jak oceniasz swój pierwszy rok startów w cyklu SEC?

Myślę, że to był udany debiut, tym bardziej, że na początku nie mogłem jeździć na sto procent, z powodu wcześniejszej kontuzji ramienia. Jestem zadowolony, bo udało mi się skończyć cykl w czołowej piątce i nie musiałem kwalifikować się do tegorocznej edycji. To zawsze jest korzystne dla zawodnika, ale nie ukrywam, że po ostatniej rundzie w Chorzowie byłem trochę rozczarowany. Jechałem tam bardzo dobre zawody, ale odpadłem w barażu i nie udało mi się wjechać do finału. To prawdopodobnie kosztowało mnie stratę brązowego medalu.

 

Do podium zabrakło Ci tylko jednego punktu. Jak na to zareagowałeś?

Po moim ostatnim biegu byłem mocno sfrustrowany. Wiedziałem, że jestem blisko medalu i potrzebuję już naprawdę niewiele, żeby go zdobyć, ale niestety się nie udało. Wtedy byłem zły, ale dzisiaj minęło już trochę czasu i mogę być zadowolony ze swojego osiągnięcia.

 

Zastanawiałeś się, dlaczego nie udało się zdobyć medalu?

Dziesięć dni przed startem pierwszej rundy w Gnieźnie zwichnąłem ramię i nie byłem pewny, czy w ogóle będę w stanie pojechać w tych zawodach. Po treningu zaczęliśmy już nawet rozmawiać z moim teamem, że lepiej będzie chyba odpuścić, ponieważ odczuwałem zbyt duży ból. Ostatecznie dałem radę wystartować. Zdobyłem dziewięć punktów i wjechałem do finału, więc było całkiem dobrze. Oczywiście to nie jest żadna wymówka, ale ta kontuzja mogła mieć jakiś wpływ.

 

Coś jeszcze?

Przez cały sezon jeździłem naprawdę nieźle, ale nieco słabiej poszło mi w Daugavpils, co prawdopodobnie też pozbawiło mnie szansy, żeby wygrać coś na koniec sezonu. Nigdy nie byłem zbyt dobry na tym torze. To zdradliwy owal, ale nie zamierzam się tym usprawiedliwiać. Wina leży całkowicie po mojej stronie. Motocykle miałem świetnie przygotowane, tylko ja nie potrafiłem jechać na wystarczająco dobrym poziomie.

 

Jakie masz wrażenia po debiutanckim sezonie w SEC?

Myślę, że to jest fajna alternatywa dla cyklu Grand Prix. Oczywiście moim głównym celem jest, żeby się tam zakwalifikować, zresztą podejrzewam, że wielu zawodników podchodzi do tego w taki sposób, ale pierwsze wrażenia związane z Mistrzostwami Europy są bardzo pozytywne. Stoi za tym zgrana grupa ludzi z One Sportu, która zmierza we właściwym kierunku i ma pomysł, jak rozwijać ten cykl. Było to widać zwłaszcza podczas ostatnich zawodów w Chorzowie. To było niesamowite wydarzenie, coś wyjątkowego dla zawodników i kibiców. Czasami nawet najmniejsze rzeczy robią świetną robotę i sprawiają, że cały ten klimat i otoczka stają się dużo lepsze. Mam na myśli na przykład wygodne szatnie czy miły personel. Każdy zawodnik ma wystarczająco dużo miejsca. Spoglądam na to wszystko z naprawdę wielkim optymizmem.

 

Czego się nauczyłeś dzięki startom w SEC?

Za każdym razem na starcie staje szesnastu dobrych zawodników, więc jeżeli jesteś w stanie osiągać tu dobre wyniki, to zyskujesz znacznie większą pewność siebie. Od samego początku czuję się bardzo komfortowo w tym cyklu. Mam wrażenie, że to pomaga mi stawać się lepszym zawodnikiem i radzić sobie z presją. Nauczyłem się wielu rzeczy, które mogę wykorzystać nie tylko tutaj, ale ogólnie w żużlu.

 

Na podstawie tego co mówisz, wnioskuję, że warto jest być częścią takiego cyklu.

Oczywiście, to jest bardzo pomocne. Myślę, że to odpowiednie miejsce, żeby pokazać dobrą formę i zaprezentować skuteczną jazdę. Najlepiej jest połączyć to z dobrymi wynikami w polskiej lidze, bo wszyscy na to patrzą. Jeżeli radzisz sobie na tych frontach, to ludzie zaczynają otwierać oczy. Tak jak powiedziałem, moim głównym celem jest awans do Grand Prix. To nie musi być koniecznie w tym roku, choć pojadę w Challenge’u i mam wielką szansę, ale będę bardzo szczęśliwy, jeżeli najpierw uda mi się wygrać Mistrzostwa Europy.

 

W tym roku będziesz celował w złoto?

Ostatnio skończyłem na czwartym miejscu, więc teraz chciałbym przede wszystkim stanąć na podium. Oczywiście na każde zawody będę jechał z myślą, żeby je wygrać, ale czasami mogą pojawić się inni zawodnicy, którzy okażą się lepsi. Jeżeli wskoczę na podium, to będę bardzo szczęśliwy. Jeżeli zdołam się tylko utrzymać, to też jakoś to zaakceptuje, ale wszystko poza tym potraktuję jako spore rozczarowanie.

 

Myślisz, że drugi sezon w SEC może być dla Ciebie trudniejszy?

Jeżeli spojrzymy na obsadę, to wydaje mi się, że jest trochę silniejsza, niż w zeszłym roku. W stawce znajduje wielu dobrych zawodników. Od początku trzeba być w formie i utrzymywać ją przez cały cykl, bo jedna słabsza runda może zniweczyć całą pracą i odebrać szansę na zwycięstwo.

 

Mam wrażenie, że Twoja kariera nabiera rozpędu. W SEC-u zamierzasz walczyć o najwyższe pozycje, aspirujesz do Grand Prix, a poza tym wróciłeś do polskiej PGE Ekstraligi i jesteś tam jednym z najlepszych zawodników. Powoli pukasz do światowej czołówki. Z czego to wynika?

Zadecydowało o tym wiele czynników. Kiedy podpisałem kontrakt w Lesznie w 2013 roku to od razu awansowałem do ekstraligi, a nie miałem przecież żadnego doświadczenia w polskiej lidze. Podejrzewam, że to było dla mnie zbyt wcześnie. Wtedy miałem jeszcze na głowie szkołę i chciałem ją skończyć, więc pasowało mi, że na początku nie musiałem ścigać się w Polsce każdego tygodnia. Po dwóch latach w Lesznie poszedłem do Ostrowa, który jeździł wtedy w pierwszej lidze. Zaliczyłem bardzo dobry sezon, więc od razu wróciłem do ekstraligi. Wydawało mi się, że jestem już na to gotowy, ale w Tarnowie odjechałem bardzo słaby sezon. Potem usiedliśmy z moimi mechanikami, trochę porozmawialiśmy i stwierdziliśmy, że potrzebujemy dwóch lat w pierwszej lidze, żeby zbudować wszystko od podstaw.

 

Co to znaczy?

Chciałem być gotowy pod względem sprzętowym i teamowym. Musiałem stać się silniejszy od strony mentalnej. Wiedziałem, że trzeba nadać temu wszystkiemu jakiś konkretny kształt. W tym czasie ciężko pracowałem, żeby stać się lepszym zawodnikiem.

 

Jak to wyglądało?

Zainwestowałem sporo pieniędzy w mój sprzęt, silniki i sprawy teamowe. Zatrudniłem nowych mechaników. Teraz mam dwóch bardzo dobrych fachowców. Nie ma skutecznej jazdy bez sprawnie działających ludzi w parku maszyn. Oni wykonują świetną robotę. Nigdy nie narzekają, nawet jak mamy trudniejsze chwile. Zawsze starają się zrobić wszystko, żebym mógł ścigać się na jak najwyższym poziomie. Myślę, że to jest jedna z najważniejszych rzeczy, że mam obok siebie tak solidny team. Dzięki temu czuję się bardzo komfortowo. Nie muszę się stresować. Jestem pewien, że chłopacy wiedzą, co mają robić, więc ja mogę koncentrować się na ściganiu.

 

   

 

Rozmawiał: Karol Śliwiński

Redakcja

SPEEDWAY.info.pl istnieje na rynku internetowym od 2000 roku i jest pierwszym wortalem żużlowym w Polsce! Redakcja skupiająca pasjonatów sportu żużlowego założona została dla kibiców a nie pieniędzy dlatego jeżeli bliska Ci jest taka idea zapraszamy do współtworzenia naszego wydawnictwa!

Klasyfikacje / tabele

Klasyfikacja SGP 10/10

1. Bartosz Zmarzlik   Polska 132
2. Leon Madsen   Dania 130
3. Emil Sajfutdinow   Rosja 126
4. Fredrik Lindgren   Szwecja 105
5. Martin Vaculik   Słowacja
95
6. Maciej Janowski   Polska 87
7. Jason Doyle   Australia 84
8. Patryk Dudek   Polska 79
9. Matej Zagar   Słowenia 78
10. Niels-Kristian Iversen   Dania 77
11. Artiom Łaguta   Rosja 76
12. Antonio Lindback   Szwecja 63
13. Tai Woffinden   W. Brytania 60
14. Janusz Kołodziej   Polska
57
15. Robert Lambert   W. Brytania 39
16. Max Fricke   Australia 36

Indywidualny Mistrz Świata

2017 woffindenBartosz Zmarzlik

 # drużyna m p +/-
 1. Fogo Unia Leszno 14 32 +188
 2. Betard Sparta Wrocław 14 26 +69
 3. Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 20 +46
 4. forBET Włókniarz Częstochowa 14 19 -24
 5. MRGARDEN GKM Grudziądz 14 16 -2
 6. Speed Car Motor Lublin 14 11 -54
 7. truly.work Stal Gorzów Wlkp. 14 11 -70
 8. Get Well Toruń 14 5 -153

 

Mistrzowie Polski

leszno logoFogo Unia Leszno

2018 kołodziej jJanusz Kołodziej

1liga

 # drużyna m p +/-
 1. PGG ROW Rybnik 12 22 +108
 2. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów Wlkp. 12 18 -8
 3. Car Gwarant Start Gniezno 12 17 +6
 4. Unia Tarnów 12 17 +16
 5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 12 13 -32
 6. Lokomotiv Daugavpils 12 11 -43
 7. Orzeł Łódź 12 7 -49

 

 Mistrz Nice 1 Ligi Żużlowej 2019

lublin 2017PGG ROW Rybnik

2liga

 # drużyna m p +/-
 1. ZOOleszcz Polonia Bydgoszcz 12 26 +133
 2. Power Duck Iveston PSŻ Poznań 12 23 +196
 3. OK Bedmet Kolejarz Opole 12 21 +142
 4. Wilki Krosno 12 14 -86
 5. Euro Finannce Polonia Piła 12 13 -34
 6. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 12 8 -35
 7. Speedway Wanda Kraków 12 0 -392

 

Mistrz 2 Ligi Żużlowej 2019

rzeszow logoZOOleszcz Polonia Bydgoszcz

Premiership

 # drużyna m p +/-
 1. Poole Pirates 24 52 +60
 2. Swindon Robins 24 50 +153
 3. Wolverhampton Wolves 24 43 +45
 4. Ipswich Witches 24 42 -27
 5. Belle Vue Aces 24 41 +10
 6. King's Lynn Stars 24 31 -12
 7. Peterborough Panthers 24 20 -212

 

Mistrzowie Wielkiej Brytanii

anglia pool 2017 lambert r1

Swindon Robins

Charles Wright

Elitserien

 # drużyna m p +/-
 1. Dackarna Malilla 16 28 +83
 2. Elit Vetlanda 16 27 +108
 3. Vastervik Speedway 16 25 +55
 4. Smederna Eskilstuna 16 25 +40
 5. Indianerna Kumla 16 22 +3
 6. Lejonen Gislaved 16 21 +13
 7. Piraterna Motala 16 12 -66
 8. Rospiggarna Hallstavik 16 11 -78
 9. Masarna Avesta 16 9 -158

 

Mistrzowie Szwecji

szwecja smaderna 2016 lindgren f1

Smederna Eskilstuna

Jacob Thorssell

Metal Speedway League

 # drużyna m p +
 1. Holsted Tigers 10 23 +86
 2. Slangerup Speedway 10 16 +11
 3. Esbjerg Vikings 10 13 +12
 4. Region Varde Elitesport 10 11 +6
 5. Team Fjelsted 10 10 -26
 6. GSK Liga 10 2 -89

 

Mistrzowie Danii

Region Varde 2019 bjerre

Team Fjelsted

Kenneth Bjerre

Klasyfikacja SEC 4/4

 1. Mikkel Michelsen
  Dania 45
 2. Grigorij Łaguta
  Rosja
45
 3. Leon Madsen   Dania 39
 4. Kacper Woryna
  Polska
39
 5. Bartosz Smektała
  Polska
36
 6. Michael Jepsen Jensen   Dania 35
 7. Nicki Pedersen
  Dania 33
 8. Paweł Przedpełski
  Polska
27
 9. Jarosław Hampel   Polska 25
10. Kai Huckenbeck
  Niemcy
24
11. Vaclav Milik
  Czechy
22
12. Antonio Lindbaeck   Szwecja 22
13. Robert Lambert
  W. Brytania
18
14. Anders Thomsen   Dania 14
15. David Bellego   Francja 14

Mistrz SEC

2017 madsen l2Mikkel Michelsen

Klasyfikacja IMŚJ 3/3

 1. Maksym Drabik   Polska 49
 2. Bartosz Smektała   Polska 45
 3. Dominik Kubera   Polska 45
 4. Gleb Czugunow   Rosja 39
 5. Robert Lambert   W. Brytania 32
 6. Jan Kvech   Czechy 30
 7. Jaimon Lidsey   Australia 29
 8. Jonas Jeppesen   Dania 26
 9. Wiktor Lampart   Polska 24
10. Fredrik Jakobsen   Dania 20
11. Patrick Hansen flaga australia  Dania 15
12. Rafał Karczmarz   Polska 13
13. Tim Soerensen   Dania 12
14. Nick Skorja   Słowenia 11
15. Michael Haertel   Niemcy 8

Mistrzowie Świata Juniorów

flaga-polskaPolska

2017 smektała bMaksym Drabik

TOP 20 SPEEDWAY.info.pl

Ligowiec roku SPEEDWAY.info.pl

7 kolejki SPEEDWAY.info.pl

Niepokonani 2019