Nie zapomniałem jak się jeździ

2013-miedzinski aDla Adriana Miedzińskiego tegoroczna edycja Speedway European Championships nie była udana. Zakończył cykl na jedenastym miejscu, co było rezultatem znacznie poniżej jego oczekiwań. W czym tkwi problem u popularnego „Medziaka”?

 

 


Dzisiejsze zawody nie były dla Ciebie udane. Co zatem nie zagrało?


Uważam, że nie jechałem dzisiaj źle w polu, bo robiłem wszystko, żeby wypaść jak najlepiej. Dawałem z siebie sto dziesięć procent, ale gdzieś tkwi błąd, który muszę jak najszybciej wyłapać.

 

Masz podejrzenia, gdzie jest ów błąd? Problem jest z formą czy może ze sprzętem?


Forma tak naprawdę jest ok. Przegrywam starty i będąc szczerym, to już sam nie wiem, gdzie tkwi tego przyczyna. Kombinuję z różnymi ustawieniami, ale nadal brak efektów. Problemem jest również to, że ostatnio nie miałem zbyt wiele okazji do jazdy. Przez ostatnie dwa tygodnie nie było żadnych zawodów i tak naprawdę dzisiaj testowałem ustawienia. Próbowałem zupełnie innych zębatek i przekładni – wciąż nic. To jest coś głębszego…

 

Widzisz jakieś rozwiązanie?


Tak myślę, że muszę chyba uderzyć do innego tunera, bo to nie jest tak, że ja zapomniałem jak się jeździ. Jak korzystam ze starego sprzętu to wtedy wszystko jest ok. Przykładem może być wygrane Grand Prix w Toruniu w zeszłym roku. Wyniki na tamtym silniku nie są najgorsze, ale trzeba pamiętać, że w tej dziedzinie wszystko się błyskawicznie zmienia. Wiadomo, że inni mechanicy zdołali znaleźć już lepsze i sprawniejsze układy, więc zawsze będę trochę z tyłu. Nie mniej, na tamtym silniku starty mam dobre.

 

Czyli szykują się u Ciebie zmiany kadrowe?


Muszę to przemyśleć. Na pewno teraz skupiam się na przyszłym sezonie i wszelkie zmiany będę wprowadzał pod kątem następnego roku. Spróbuję wyeliminować to, co teraz nie gra. Mamy trochę czasu, więc na pewno sobie z tym poradzę. Decyzja odnośnie mechaników jest to dla mnie trudna i nie chcę jej podjąć zbyt pochopnie.

 

Wracając jednak do dzisiejszych zawodów. Jak oceniłbyś tor? Niektórzy zawodnicy mówili tylko o jednej dobrej ścieżce, na której można było jechać.


Powiem tak – tor, jak tor. Tak naprawdę zawsze coś komuś nie będzie pasować. Ja uważam, że tutaj nawierzchnia jest fajna. Wiadomo że można ją przygotować jeszcze trochę lepiej, ale osobiście sądzę, że było dobrze. Zawody mogły się podobać kibicom i chyba to jest najważniejsze.

 

W siódmym biegu zanotowałeś dosyć groźnie wyglądający upadek. Co się wtedy stało?


Upadek wynikał z tego, że krążymy z ustawieniami. Motocykl już po prostu nie miał siły jechać. Kierowałem się po dużej, po teoretycznie lepszym torze do jazdy. Miałem sposobność minąć Smolinskiego, ale czułem już, że z wyjścia motor mi umiera. Wiedziałem co się dzieję, dlatego na wejściu w drugi łuk chciałem się schować pod Martina nie ujmując przy tym gazu. Wtedy delikatnie dotknąłem jego tylnego koła i skończyło się, jak się skończyło. Na szczęście nic groźnego się nie stało.

 

Można było zatem uniknąć tego upadku?


To wszystko wynika z tego, że nie lubię przegrywać. To jest wręcz stresujące dla mnie i staram się jak mogę, by uzyskać jak najlepszy wynik. Nie jest tak, że nic nie robię. Przed dzisiejszymi zawodami byłem pozytywnie nastawiony, bo pozmienialiśmy pewne rzeczy i na treningach wydawało się, że te motocykle pracują ok. Potem jednak przychodzą zawody i okazuje się, że czegoś brakuje.

 

Kończysz SEC na jedenastej pozycji. Chyba nie tego oczekiwałeś…


Nie ma co ukrywać – dramat i tyle…

 

A jak oceniłbyś sam cykl i pomysł na te zawody?


SEC to fajna impreza i zrobię wszystko, żeby zakwalifikować się do niej w przyszłym roku. To jest oczywiście jeden z moich celów. Najpierw jednak, muszę sobie wspomniane rzeczy poukładać, żeby to wszystko działało tak, jak powinno.

 

Mówiłeś, że skupiasz się już na przyszłym roku, ale dla Ciebie to jeszcze nie koniec sezonu…


Tak, przede mną jeszcze Grand Prix w Toruniu. Jest na moim domowym torze i wiadomo, że chcę wypaść jak najlepiej. Mam nadzieję, że uda mi się rozwiązać parę błędów przed tymi zawodami. W razie czego jest ten silnik z zeszłego roku, więc awaryjnie pojadę na nim. Jeśli nie uda mi się poradzić z tegorocznym sprzętem to skorzystam z tamtego. Wtedy wszystkie inwestycje z tego sezonu można będzie chyba tylko wyrzucić do śmieci.

 

Jaki jest Twój cel na nadchodzące Grand Prix?


Finał. Będę jechał u siebie i robił wszystko, żeby się dostać jak najwyżej. Wiadomo, że półfinał jest loterią, ale jest to dla mnie minimum. Postaram się osiągnąć to, co w zeszłym roku. Ja nie zapomniałem, jak się jeździ i czuję, że mam formę, ale nie mam prędkości i nie mogę niczego zrobić na torze.

 

Na koniec – złoto dzisiaj rozstrzygnęło się między Emilem Sajfutdinowem i Peterem Kildemandem. Na kogo stawiałeś?


Stawiałem na Emila, bo jest w świetnej formie. Fajnie, że udało mu się zdobyć ten złoty medal, bo wiadomo, że w zeszłym roku nie było mu to dane. Wtedy również był faworytem i wszystko układało się tak, że ten medal by zdobył, ale wtedy kontuzja pokrzyżowała szyki. Dlatego uważam, że należał mu się ten tytuł i szczerze mu gratuluję.

 

źródło: informacja własna

Klasyfikacje / tabele

Klasyfikacja SGP 8/10

1. Bartosz Zmarzlik   Polska 103
2. Emil Sajfutdinow   Rosja 94
3. Leon Madsen   Dania 92
4. Fredrik Lindgren   Szwecja 87
5. Martin Vaculik   Słowacja
79
6. Maciej Janowski   Polska 73
7. Patryk Dudek   Polska 72
8. Matej Zagar   Słowenia 65
9. Artiom Łaguta   Rosja 63
10. Niels-Kristian Iversen   Dania 61
11. Jason Doyle   Australia 60
12. Janusz Kołodziej   Polska
50
13. Antonio Lindback   Szwecja 47
14. Tai Woffinden   W. Brytania 46
15. Max Fricke   Australia 36
16. Robert Lambert   W. Brytania 31

Indywidualny Mistrz Świata

2017 woffindenTai Woffinden

 # drużyna m p +/-
 1. Fogo Unia Leszno 14 32 +188
 2. Betard Sparta Wrocław 14 26 +69
 3. Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 20 +46
 4. forBET Włókniarz Częstochowa 14 19 -24
 5. MRGARDEN GKM Grudziądz 14 16 -2
 6. Speed Car Motor Lublin 14 11 -54
 7. truly.work Stal Gorzów Wlkp. 14 11 -70
 8. Get Well Toruń 14 5 -153

 

Mistrzowie Polski

leszno logoFogo Unia Leszno

2018 kołodziej jJanusz Kołodziej

1liga

 # drużyna m p +/-
 1. PGG ROW Rybnik 12 22 +108
 2. Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów Wlkp. 12 18 -8
 3. Car Gwarant Start Gniezno 12 17 +6
 4. Unia Tarnów 12 17 +16
 5. Zdunek Wybrzeże Gdańsk 12 13 -32
 6. Lokomotiv Daugavpils 12 11 -43
 7. Orzeł Łódź 12 7 -49

 

 Mistrz Nice 1 Ligi Żużlowej 2019

lublin 2017PGG ROW Rybnik

2liga

 # drużyna m p +/-
 1. ZOOleszcz Polonia Bydgoszcz 12 26 +133
 2. Power Duck Iveston PSŻ Poznań 12 23 +196
 3. OK Bedmet Kolejarz Opole 12 21 +142
 4. Wilki Krosno 12 14 -86
 5. Euro Finannce Polonia Piła 12 13 -34
 6. Stainer Unia Kolejarz Rawicz 12 8 -35
 7. Speedway Wanda Kraków 12 0 -392

 

Mistrz 2 Ligi Żużlowej 2019

rzeszow logoZOOleszcz Polonia Bydgoszcz

Premiership (30.08.2019)

 # drużyna m p +/-
 1. Swindon Robins 20 39 +105
 2. Poole Pirates 19 39 +14
 3. Ipswich Witches 21 39 -27
 4. Belle Vue Aces 23 38 +4
 5. Wolverhampton Wolves 21 35 +26
 6. King's Lynn Stars 20 31 +55
 7. Peterborough Panthers 20 17 -177

 

Mistrzowie Wielkiej Brytanii

anglia pool 2017 lambert r1

Poole Pirates

Robert Lambert

Elitserien (30.08.2019)

 # drużyna m p +/-
 1. Dackarna Malilla 16 28 +83
 2. Elit Vetlanda 16 27 +108
 3. Vastervik Speedway 16 25 +55
 4. Smederna Eskilstuna 16 25 +40
 5. Indianerna Kumla 16 22 +3
 6. Lejonen Gislaved 16 21 +13
 7. Piraterna Motala 16 12 -66
 8. Rospiggarna Hallstavik 16 11 -78
 9. Masarna Avesta 16 9 -158

 

Mistrzowie Szwecji

szwecja smaderna 2016 lindgren f1

Smederna Eskilstuna

Jacob Thorssell

Metal Speedway League (30.08.2019)

 # drużyna m p +
 1. Holsted Tigers 10 23 +86
 2. Slangerup Speedway 10 16 +11
 3. Esbjerg Vikings 10 13 +12
 4. Region Varde Elitesport 10 11 +6
 5. Team Fjelsted 10 10 -26
 6. GSK Liga 10 2 -89

 

Mistrzowie Danii

Region Varde 2019 bjerre

Region Varde

Kenneth Bjerre

Klasyfikacja SEC 3/4

 1. Grigorij Łaguta
  Rosja
34
 2. Nicki Pedersen
  Dania 33
 3. Mikkel Michelsen
  Dania 30
 4. Bartosz Smektała
  Polska
29
 5. Kacper Woryna
  Polska
29
 6. Michael Jepsen Jensen   Dania 27
 7. Leon Madsen   Dania 26
 8. Kai Huckenbeck
  Niemcy
22
 9. Jarosław Hampel   Polska 19
10. Vaclav Milik
  Czechy
17
11. Antonio Lindbaeck   Szwecja 13
12. Paweł Przedpełski
  Polska
13
13. David Bellego   Francja 12
14. Robert Lambert
  W. Brytania
12
15. Adrian Miedziński
  Polska
9
16. Andreas Lyager   Dania 7

Mistrz SEC

2017 madsen l2Leon Madsen

Klasyfikacja IMŚJ 2/3

 1. Dominik Kubera   Polska 36
 2. Maksym Drabik   Polska 35
 3. Bartosz Smektała   Polska 28
 4. Gleb Czugunow   Rosja 26
 5. Robert Lambert   W. Brytania 21
 6. WIktor Lampart   Polska 20
 7. Jan Kvech   Czechy 20
 8. Jonas Jeppesen   Dania 15
 9. Jaimon Lidsey   Australia 14
10. Fredrik Jakobsen   Dania 12
11. Tim Soerensen   Dania 9
12. Nick Skorja   Słowenia 8
13. Patrick Hansen flaga australia  Dania 7
14. Rafał Karczmarz   Polska 6
15. Wiktor Trofimow   Polska 5
16. Dominik Moeser   Niemcy 3

Mistrzowie Świata Juniorów

flaga-polskaPolska

2017 smektała bBartosz Smektała

TOP 20 SPEEDWAY.info.pl

Ligowiec roku SPEEDWAY.info.pl

7 kolejki SPEEDWAY.info.pl